Heklanje za početnike

Heklanje je postupak pravljenja uglavnom ukrasne tkanine, predmeta od konca ili od vune. Heklanje je slično štirkanju te radi na skoro istom principu provlačenja koca ili vine jedno kroz drugo. Prema nekim podatcima i teorijama heklanje potječe od pravljenja tradicionalnih radova u Arabiju, Kini ili Južnoj Americi. U Europi je heklanje postalo popularno u 19 st. Ipak, neki drugi naučnici tvrde da su davno prije 19 st u Irskoj časne sestre učile djecu i žene da heklaju te se ti predmeti prodavali širom Europe i Amerike a novac koristio za pomoć Irskom stanovništvu.

Krajem 1890-tih moda u heklanju se počela mijenjati te dostigla vrhunac 1910 i 1920 kad su postale još finije u teksturi i kompleksnije. Nestale su jake viktorijske boje a nove šeme su bile bijele ili svijetle boje. Ranih 60-tih ponovno je oživjelo zanimanje za ručne radove a naročito u Americi. Iako je vremenom gubilo popularnost heklanje je opet početkom 21 vijeka zainteresiralo ljude i počelo da ponovno oživljava.

Od vune možemo heklati kape, šalove a od konca mnogo uskrsnih predmeta kao što su zavjese, stolnjaci, razne čipke koje se poslije ušivaju za narodnu nošnju, posteljine te kao i prekrivače. Svi smo nekada vidjeti heklani predmet bar kod naših baka. Ako i nisu možda heklale, svaka od njih je imala za ukras po neki tabletić.

Danas heklanje nije kao što je nekad bilo, mada mnogi tvrde da je mnogo bolje. Danas heklanje se koristi ne samo za izradu ukrasnih predmeta već i za izradu odjeće, bluza i prsluka. Sredstvo za heklanje ili heklarica je savijena na vrhu a njena drška se pretežno pravi od pluta, drveta a sada se počinje praviti i od plastike. Obično se kreče u veličinama 3,5 do 0,75 milimetara, misli se na veličine kukuce. Dakle, da bih uopće mogli heklati treba da imate jednu iglu i konac. Što se pak heklanja tiče možete raditi sa vrlo tankim koncem pa do onih debelih sve zavisno od vašeg ukusa. Samo prilagodite debljinu konca kukici.

Bitno je to da tanki konca traži heklicu sa tanjom kukom i obrnuto, deblji konac traži heklicu da debljom kukom. Ako se odlučite naučiti heklati zasigurno čete uživati u svom novom hobiju ili pak ponešto zaraditi. Uživajte u raznim mustrama pa čak posegnite za nekim starim, zaboravljenim. Nadograđujte svoje znanje.